__________________________________________________________________________________

36 | 27.07.2016


Powinienem użyć imion, czy wskazać ich palcem? Powinienem powiedzieć, jak bardzo mnie zawiedli. Ale czy ich imiona znaczą dla mnie aż tyle, by wskazywać ich palcem? Powinienem użyć imion. Oni wciąż coś znaczą. Powinienem wskazać palcem. Warto coś o nich powiedzieć.


Bardzo dużo mnie nauczyli. Nie powiem, że zranili, bo tego nie zrobili. Nie krwawiłem, ale bolało. Nie w ten emocjonalny sposób, wcale nie cierpiałem. To były tylko gorzkie lekcje, które przeszły mi przez gardło. Nie bolało, nie cierpiałem. Po prostu ciężko przełknąć gorycz. Kiedy odchodzili, mrużyłem oczy. Nie myślałem, jak wiele z nimi miałem, ale jak wiele dzięki nim nadal mam.


Chwile mijają, wspomnienia rujnują humor, ale nie zabierają mi tego, co dzięki nim zyskałem. Każda gorzka lekcja, stała się nauczką na całe życie. By wciąż popełniać błędy, ale inaczej. By nadal się uczyć. Zabraliście mi czas, zabraliście noce, których nie przespałem, zabraliście pot, ale daliście też czasem uśmiech. Jednak minęło 45 minut, zadzwonił dzwonek, koniec lekcji. Już do tego nie wrócimy.


Jeśli ich teraz nienawidzę, to minie. Jeśli za nimi tęsknię, to minie. Zapomnę o nich. Ludzie nie ranią. Ludzie uczą.

Już zapomniałem.


46 komentarzy:

  1. 'ludzie uczą' masz całkowitą rację.Piszesz w ciekawy sposób.Polubiłam twój fp więc bede na bierząco.Zdjęcia są swietne : )

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna stylizacja. Każdy człowiek pozostawia ślad w naszym życiu. Często niechciany. Jednak czym byśmy byli bez cennych lekcji które podsyła nam wszechświat w nasze ramiona.
    POZDRAWIAM i obserwuje
    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,ludzie uczą " masz całkowitą rację,oni nas uczą, a my bierzemy lekcje ,lekcje, które pamiętamy do końca życia. Muszę napisać, że świetnie piszesz, tak ...poetycko i ciekawie, ale to bardzo ciekawe!
    Świetne zdjęcia!

    Pozdrawiam :)
    Zapraszam w wolnej chwili paulina-juni.blogspot.com

    P.S. Zastanawiam się jakim cudem kolejny raz trafiam na Twojego bloga i go jeszcze nie dodałam do zakładek, ale naprawiam ten swój mały błąd i pozdrawiam Cię teraz jako czytelniczka Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Post to święta racja, szczególnie ostatnie zdania. Sama uczę się " na ludziach", więc wiem, co to znaczy :P
    Poza tym buty super ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ludzie uczą zarówno tego złego, jak i tego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę treść super. Na początku jak czytałam to właśnie pomyślałam, że to coś będzie miało wspólnego ze szkołą lub z rodzicami. Ludzie uczą - czasem tych rzeczy dobrych, czasem złych ale zawsze czegoś uczą. Uczymy się na błedach, uczymy się czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie. Dzięki ludziom uczymy się najważniejszych rzeczy.

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  8. najważniejsze jest to, żeby z każdej sytuacji wyciągać wnioski. bardzo dobrze wszystko opisałeś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz w 100% rację. Zdjęcia bardzo mi się podobają i blog też.
    http://unrealizable1999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. "Ludzie ucza" zdagdzam się z tym z tobą w 100%. Masz ciekawy styl pisania. Napewno jeszcze kiedyś tu zajrzę. Pozdrawiam :)

    adavanity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku, naprawdę dziękuję za ten post! To w jaki sposób to napisałeś "Ludzie nie ranią. Ludzie uczą." dało mi do myślenia, a nawet mi pomogło. Naprawdę trudno mi było pozbierać się po "stracie" bliskiej mi osoby, nadal jest ale (może to głupio zabrzmi) teraz jest mi jakoś lepiej? Świetnie ujęte, napisane. Jeszcze raz dziękuję!

    Pozdrawiam
    http://dandiess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy dziękuje mi za to, jak myślę.
      Podziękowanie przyjęte.

      Usuń
  12. Gorycz i zranienie najgorsze ;x Ja mam trudno wtedy powstrzymać się przed zemstą xD
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. hmm, ostatnio mam podobne refleksje na temat ludzi.. smutno trochę. Cokolwiek miałeś na mysli - tak miało być. Trzymaj się! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie można rezygnować z ludzi i próbować się nastawiać do nich negatywnie. Jeśli zależy Ci na jakiejś znajomości, to próbuj ją odświeżyć, bo nie zawsze wszystko jest takie, jakie się wydaje. Jesteś bogatszy o doświadczenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Poza tym czasem ciężko zapomnieć, mimo iż próbujesz sobie wmówić, że tak właśnie jest.
      MC

      Usuń
  15. "Ludzie uczą"masz całkowitą rację i super stylizacja :)
    dostepnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że wciąż mogę przeczytać ten komentarz, MC?

      Usuń
    2. Hahaha właśnie tak myślałam. Zapomnij o tej wpadce, bo się głupio czuję.

      Usuń
  17. Bardzo madre slowa. Pozdrawiam kiroku-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. słowa "ludzie nie ranią, ludzie uczą" tak mnie chwyciły za sercę. Masz straszną lekkość pisania, że aż miło się czyta. Można czytać i czytać w kółko to samo a nadal nie ma się dość

    http://koniecswiata-blog.blogspot.com/2016/07/czy-widziaes-kiedys-anioa.html

    OdpowiedzUsuń
  19. świetne zdjęcia
    obserwuję:)
    eerie-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy wpis zakończony puentą. Bardzo mądrze piszesz, zdjęcia też niczego sobie. Będę odwiedzać.
    Pozdrawiam / ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. ja raczej szybko zapominam, jeśli ktoś mnie zrani ale oczywiście jeśli ktoś nie przeprosi to znaczy, że niczego nie zrozumiał. A nawet jak przeprosi to nie jest łatwo odzyskać zaufania. I jestem już co do tej osoby ostrożniejsza

    graybody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Super post!
    Ludzie ranią tylko później daję nam to pewne doświadczenia :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny wpis oraz bardzo ładne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ty pisząc bloga robisz to w taki sposób,że nie da się tego zostawić,pominąć... Trzeba przeczytać :) Twoje posty dają dużo do myślenia. Może i nawet pomagają. Tu wyżej odpowiedziałeś, że przepraszam nie wystarczy.Masz rację, bo taka sytuacja "cześć, zabiłem Ci brata. Przepraszam. To co idziemy na spacer.?" Drastyczna sytuacja ale przecież powiedział przepraszam. Niby tak, a jednak nie pomogło. Dlatego czasem trzeba się zastanowić czy mimo błędów jakich się uczymy zawsze warto wybaczyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo mądry post. "Ludzie uczą" - masz w 100 procentach rację. Świetna stylizacja :) Na pewno jeszcze kiedyś tu zajrzą :D
    http://my-life-by-patty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo fajny post :)
    zapraszam do mnie, http://szanellaa.blogspot.com/2016/07/sunshine-l-rosegal.html
    pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę, to musi się dziać za każdym razem?
      Wypierdalaj, serio. Enough.

      Usuń
    2. może trochę kultury? Jednak cały czas to twój czytelnik

      Usuń
    3. Zostawiłaś identyczny komentarz pod spodem, który usunęłaś.
      Oboje wiemy, że żadna z was nie przeczytała posta.
      Celowo "was" z małej.

      Usuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Każdy człowiek wnosi jakąś lekcję do naszego życia, dokładnie się z tym zgadzam, aczkolwiek czasem zostają tak okrutne wspomnienia... Niejednokrotnie taka lekcja ciągnie się za Nami latami a może i do końca życia niestety, konsekwencje poznania i zaufania nieodpowiednim ludziom ciągną się za Nami ...
    Genialna stylówka ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo ładnie opisane! Bardzo podoba mi się twój blog, jestem pod wielkim wrażeniem. miło się go czyta, i przegląda fotki. W takim razie obserwuję, i zapraszam do siebie może i ty u mnie zostniesz na dłużej? Pozdrawiam serdecznie (paulina-dufaj.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  30. To ludzie uczą nas najwięcej. Dzięki nim nabieramy doświadczenia życiowego. Dowiadujemy się kto jest wobec nas bezinteresowny a kto nie zasługuje na naszą obecność.:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajne spojrzenie nawet na proste rzeczy podoba mi sie twója stylizacja :) zdjęcia bardzo ladne :) pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Co ludzie są czasem kiepskimi nauczycielami xD

    OdpowiedzUsuń
  33. Zgadzam się po części z Kristof Radke. Tak! Ludzi czasami są kiepskimi nauczycielami, ale tak naprawdę każda napotkana osoba nas czegoś uczy. Dzięki nie możemy zrozumieć, że nie warto kogoś ranić, być tolerancyjnym... Jednak zawsze warto pamiętać o jednym: nikogo nie należy oceniać. Nigdy bowiem nie wiemy, co dana osoba przeszła, na jakim etapie się znajduje i czego nauczyło ją życie. Napotkani ludzie są kłębkiem emocji, doświadczeń i wrażeń. Rozmawiając z kim przez minutkę, osoba ta nie zdradza nam nawet 1% swojej osobowości, ale w pewnym sensie uczy. I o tym należy pamiętać.
    Zapraszam Cię na mojego bloga: http://blogznaleziony.blogspot.com/
    Obs za obs? :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Podoba mi sie to co piszesz. Wiesz dlaczego? Bo piszesz o tym o czym w zasadzie wszyscy wiemy ale często nie utożsamiamy tego ze sobą. Ludzie ucza,masz racje, jest to na tyle oczywiste, że większość z nas nie czerpie z tej nauki. Fajnie, że jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  35. Przyjemne dla oka i dobre do przeczytania. Lubię.

    OdpowiedzUsuń

Zostawiając link do swojego bloga, sprawiasz, że na niego nie wejdę.
Naprawdę potrafię znaleźć czyjegoś bloga, jeśli mi na tym zależy.
Ty tylko spraw, żeby mi zależało.